Påskveckan!

Hej i rutan, eller. Vad säger man? Det har vart lov, påsklov! Idag är det måndag, sista lediga dagen. Efter det blir det tillbaka till skolan, det känns lite tråkigt. Inget mera sova länge, inget mera slapp. Bara skola, skola, skola.

Förra måndag t.o.m torsdag var jag hos min lilla häst Terje, som egentligen ägs av en vän till familjen, Eva och Micko. Men jag räknar honom som iaf halva min. På måndagen när jag kom var det full rulle ute på farmen! Det var fullt med folk, Evas son, hans fru och deras barn. Men det var trevligt! Vi åt en god brunch som bestod av omelett, bacon, korv o köttbullar. Efter det åkte Evas son, hans fru och deras barn hem och lite senare åkte Micko till jobbet. Så, jag och Eva gick ut och gick en sväng med Terje. Vi gick bort till de som har tagit över Evas get och två kaniner. Geten blev jätteglad över att se Eva! Det var världens sötaste hund där som sprang runt och retade skiten ur Terje. Sedan gick vi hem, och då skulle vi passera en hage med hästar i. Men det gick inte, Terje började hoppa runt på stället och gnägga som en tok. Vi fick ta en omväg runt hagen och gå över åkern, tillslut kom vi hem och åt en god middag framför tvn.

Tisdag - Sov vi väldigt länge! Halv ett tror jag att vi gick upp. Efter en frukost gick jag ut och började greja med Terje, det blev så att vattenslangen och schampoot åkte fram! Så, jag tvättade honom tills han riktigt glänste i hårremmen. Sedan skulle vi ut och träna på att longera honom, (det gick sådär). Men vad gör han inte då, om inte lägger sig ner och rullar sig och ser sedan ut som en gris igen. Jag tror den hästen är en gris innerst inne. Sedan gick vi hem, såg film och åt.

Onsdag - Vaknade runt elva. Det regnar och är allmänt tråkigt väder. Var ute i stallet en snabbis, innan vi gick in igen. Såg på film hela dagen, åt massa gott och senare en god middag.

Torsdag - Idag åkte vi iväg för att kolla på  ett jättefint halvblod, Flying Surprise. Denna herren är 170 i mankhöjd! En stor pojke, jag gjorde iordning honom och sedan red jag honom. Det gick väl sisådär. Men jag funderar på att ta en lektion för en av de som var med och köpte honom, så att jag lär känna honom lite bättre. Han är en väldigt trevlig häst, och ägarna är helt underbara! Sedan åkte vi hem och åt. Efter det krattade Eva löv och jag var ute och tränade med Terje, det gick kanonbra! Han är väldigt duktig. På kvällen åkte jag hem till mamma och åt middag. Jag gömde mitt brors påskägg så han fick leta upp det och jag letade upp mitt. Mums!

Fredag - Idag åkte jag till BeckaBus <3! Vi hade kul, vi var ute o cyklade, eller ja jag cyklade och Becka åkte minifyrhjuling. Men den stannade mitt i skogen så vi fick leda tillbaka den. Syftet med cykelturen var att leta upp vovven som hade sprungit bort. Men efter ett tag kom han springande helt blöt. Vi åt jättegod mat som Bus mamma hade lagat. Beckas syster, hennes karl och deras charmerande dotter var där och två norska vänner till familjen. Efter maten spelade vi spel som jag förlorade rätt stort. Jag och Becka såg på film sen, jag minns inte vad den hette eller vad den handlade om, för jag somnade ifrån den.

Lördag - Åt frukost hos Becka, sedan åkte jag hem. Hemma såg jag på mordkommisionen hela dagen och lagade potatisgratäng och sallad. Sedan åt vi god mat och sen såg jag Robinson innan jag sov igen.

Söndag - Städdag! Idag har jag städat mitt rum ordentligt! Nu är det jättefint och rent minsann. Efter det såg jag mordkommisionen och sedan tvättade jag. Sen var det dags att sova igen.

Måndag - Idag ska jag hem till pappa, men först ska vi ut till min styvmammas mormor (?) och fira henne och min styvmoster som har fyllt år.

Jag hoppas ni har haft en bra påsk! Det har jag :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhå! sikket bra inlägg!

ja jag har hatt en fin påsk, bla tillsammans med dig! roligt var de iaff att åka minifyrhjuling även om den stannade mitt i skogen! skojj de måste vart hos terje mannen! måste nog åka med upp dit en gång, låter super mys! Iaff, skall nog som du, dra upp ett sammmanfattnings inlägg imorn efter skolan eller nått! :) pusspårej!

2009-04-13 @ 20:29:35
Postat av: bus

Okej smart som man är, glömde att skriva att de va ja, men de kanske ru fattar!

2009-04-13 @ 20:30:17
URL: http://beckanbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0