Badhusskräck

Idag har jag varit med och kollat på min brors simlektion. När jag steg in på badhuset och kände lukten av klor så fylldes jag av en ångest, jag ville bara springa ut därifrån. Jag har alltid hatat badhus! Kan bero på simskolan jag gick i när jag var liten. Min ångest dämpades lite när jag såg att killen i kassan var väldigt snygg! Iallafall så gick min bror och bytte om medan jag och min pappa gick in i själva hallen, då möttes jag av en annan grej som jag inte tyckte om. Man var tvungen att gå barfota inne i simhallen, alla som känner mig vet att jag verkligen inte gillar fötter och min första tanke just då var FOTSVAMP! Men jag tog av mig skor och strumpor och satte mig och väntade på bror min. Då möttes jag av en överraskning. Vem är inte min brors simlärare, om inte Elin! Blev förvånad och hälsade självfallet och pratade en liten stund. Sedan började lektionen och det visade sig att min lillebror är som fisken i vattnet! Han kastade sig i vattnet helt orädd och simmade på! Idag simmade han 100 meter i sträck och tog bronshajen, duktig är han. Dessutom hoppade han från ettan i den riktigt djupa bassängen och dök! Något som fega jag aldrig hade gjort. Min lillebror är en cool katt!

När jag kom hem till mamma åt jag pizza och sedan spelade jag lite xbox, efter det blev det ett varmt bad. Nu ligger jag i sängen och hade tänkt mig att fortsätta att läsa i Den gröna milen, som förövrigt är en väldigt bra bok. Värd att läsas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0